tirsdag 11. mai 2010

Sunt og fargerikt!

Det er noe spesielt med våren. Den har blant annet inspirert meg til å utforske kokkeevnene mine litt. Igår stod laks på menyen, og idag ble det laget deilige kyllingkarbonader med grovt brød og masse grønnsaker mikset sammen. Resultatet ble så fargerikt at jeg legger det ut her på bloggen. Litt fargeinspirasjon har aldri skadet noen, heller ikke litt ekte matglede!

De kule elefant og blomsterglassene er fra IKEA, det samme med serviset. Det heter Arv og jeg elsker det litt gammeldagse preget. Den turkise og den gulbrune skålen er også derfra, og jeg synes fargene passer så utrolig godt sammen! Den gule tekannen er fra 70-tallet og den har jeg arvet fra mammaen min. Den friske basilikumen har fått plass i en retroinspirert kopp fra Kremmerhuset.

Legger også ut oppskriften, hvis noen vil prøve seg! Det anbefales! Her ble hvertfall tallerknene skrapet! :)

Kyllingkarbonader
400 gram kyllingkjøttdeig
Salt
Pepper
1 egg
1 ss potetmel

Avocadopuré
2 avocado
2 fedd marinert hvitløk
Noen blader frisk basilikum
1 dæsj olivenolje

Tomatsalat
10 cherrytomater
Noen blader frisk basilikum
1 dæsj olivenolje
2 fedd marinert hvitløk

Serveres med 2 ristede skiver grovt brød, ovnsbakt søtpaprika og mais.

1 kommentar: