lørdag 16. oktober 2010

Høna og egget.

Det finnes mye fin emballasje. Jeg er nok litt yrkesskadet, for jeg det hender nok mer enn ofte at jeg velger produkter ut ifra om jeg liker emballasjen eller ikke. Disse søte, litt retro eggene fra frittgående høner (jeg føler meg litt flink når jeg kjøper disse, men er jeg egentlig det?) ble nydt til deilig brytebrød og kald (ris)melk til frokost idag. Eldstemann er veldig fascinert av egg, og påstår hardnakket at "pip-pipen bor i egget". Det er jo ofte sant, men vi fant heldigvis ingen i akkurat de eggene vi skulle spise idag. Det vi fant, derimot, var en enslig liten, hønefjær inni pakken, og det var jo litt stas bare det! :)

3 kommentarer:

  1. He he, jeg kan også handle kun etter emballasjen. Ofte er det sånn at jeg ikke husker produktnavnet, men kun designet på emballasjen..Sikkert flere som har det sånn.

    SvarSlett
  2. Kjenner meg så godt igjen:)

    Ja til frittgående høner! Vi hadde høner en sommer. Alle barna i nabolaget hadde hver sin. Om morgningen drakk jeg kaffe ved hønsehuset hvor hønene selvfølgelig gikk fritt... De hoppet faktisk opp på fanget mitt, en etter en. De ville bli klappet og klødd, så hoppet de fornøyd ned igjen og tok seg en tur i skogen. Når jeg kom hjem fra jobb stod de ved postkassa og fulgte meg hele veien opp til huset:) Det rare er at de beveget seg aldri over til naboen... Også så deilige egg! Dessverre kunne vi ikke beholde dem grunnet kulde. Men jeg gjør det gjerne igjen og da må vi få lagt inn strøm.

    Ha en god estetisk søndag;)

    SvarSlett
  3. Ja, fortsett å kjøpe økologiske egg. Du får MYE bedre egg (pga kostholdet til høna) og du redder en høne eller to fra et grusomt liv på eggleggingsfabrikken.

    SvarSlett