torsdag 30. desember 2010

Mormor-minner.

mormor

mormor3

mormor2

I begynnelsen av november gikk min kjære mormor, og guttas oldemor bort. Igår var vi barnebarna så heldige å få komme til huset hun og min bestefar bodde i, for å se om det var noen gamle ting der vi ville ha med oss hjem. Det satte jeg utrolig pris på. Mange minner som hadde gått i glemmeboka dukket opp igjen, og andre som fremdeles var tilstede ble forsterket. For en loppefantast som meg var det jo rene skattejakten å kikke rundt der, og jeg kom hjem med så ufattelig mange fine ting! Det føles godt å kunne bruke disse tingene til noe, ta med minnene videre og gi dem nytt liv.

Jeg har foreløpig bare tatt noen oversiktsbilder av funnene mine, men om ikke lenge lover jeg at det kommer et (eller flere) innlegg med masse øyegodteri for retrointeresserte! Det venter gamle, broderte puter, herlig kommode i teak, gamle spill, strikkeoppskrifter, trekasser, gamle bokser, serviser, bilder og lampeskjermer. Blant annet. Den som venter, får se. :)


My dear grandmother passed away early in november, and yesterday I visited her house and collected some items. There´s a lot of memories in these items, and it feels good to keep them with me, use them every day and keep the memories alive. I will be back with more photos, I promise. Those who wait, will see. :)

3 kommentarer:

  1. Så trist å høre om mormoren din, men for en skattekiste! Du må gjerne vise frem den boksen med rødt lokk ordentlig, har litt dilla på sånne gitt. Nydelige farger. Jeg tror rett og slett du hadde en mormor med eksepsjonelt god smak:)

    SvarSlett
  2. Godt å ta vare på minna og omgi seg med ting som mormora di brukte og var glad i. Eg har også fleire ting frå mi mormor som minner meg om henne og er ekstra fine av den grunn:)

    God nyttårsaften til deg og dine!

    SvarSlett
  3. Koselig å ta vare på sånne saker!
    Blir spennende å se mere

    Ha ei super fin feiring i kveld!

    Godt nytt år!

    Veronika

    SvarSlett